Sebetulnya dalam 2 minggu ni aku telah menghabeskan hampir RM30 utk membayar 3 keping tiket cinema bagi menonton 3 buah filem yg berbeza. Tapi dari 3 filem itu, 2 buah filem membuatkan aku langsung xde mood nak buat review manakala 1 filem lagi, reviewnya masih dalam pembikinan. (atau mungkin langsung takde! hehe!)

2 buah filem yg menghilangkan nafsu syahwat aku nk buat review tu adalah "Blood: The Last Vampire" dan juga "State of Play". Tahniah diucapkan pada kedua-dua filem ini kerana berjaya menganyam mimpi indah utk aku di awal2 tayangan sebab sangat sangat sangat sangat sangat sangat boring, slow, dull dan mangkuk ayun! Labi-labi cacat mengengsot pun lagi laju dari plot filem nih! Sumpah! Kalau korg ada duit lebih dan tak tau nak bagi sapa, baik korg campak dalam tong sampah duit tu drpd menonton filem ni, kerana teramatlah bosan kepala lembu, twist tah pape serta kadang2 artistik yg mengarut-ngarut!

Namun, utk isu kali ni aku tampilkan 12 buah filem terhebat yg pernah aku tonton, dari dulu hgga skrg tak kiralah dari cinema, cilok dari member2 atau aku kepow dari torrent! Hehe!

Pasti korg kenal satu2 filem ni kan? Dan maybe salah satu dari filem2 kesukaan ramai aku ni, adalah filem paling best yg pernah korg tonton. SO, tggu apa daa... Let's check it out!!!



Juara antara Juara : TITANIC! Sebuah filem cinta romantik yg masih belum mampu digugat oleh mana2 filem yg pernah wujud di planet bumi, zuhrah dan marikh hatta milky way skalipun!

1st runner up: Armageddon! Mendengar lagu 'I Dont Want To Miss A Thing' di jamban nyanyian sumbang rakan2 pun membuat aku rasa nk tgk balik filem ni.

2nd runner up: Gladiator! Kisah tragis seorg general ulung Rome. Padat dgn pengkhianatan, penyeksaan dan bagaimana dendam seharusnya dibalas oleh seorg lelaki!

Seterusnya, The Shawshank Redemption! Pioneer pada siri Prison Break yg terkenal, filem ini membuktikan tiada penjara di planet bumi yg tidak dapat dipecahkan!

Next, The Terminator 2: Judgement Day! Sapa tak suka filem ni tak layak diselamatkan John Connor! Hahaha!

Seterusnya, Pearl Harbor! Antara filem yg mempunyai storyline yg cukup2 marvellous serta twist yg membuat gadis2 ringan menumpahkan air mata!

Lagi, The Girl Next Door! Yes! Tak pernah tgk? Wajib tengok! Bukti seorg pornstar pun ada cinta sejati utk dia di dunia ni...

Seterusnya, Behind Enemy Lines! Punch crite ni dari minit pertama hingga saat2 terakhir! Sapa sini yakin boleh survive klau korg adalah tentera Malaysia dan tetiba terjatuh dlm sempadan negara Israel???:P

Dan finally, The Lord of The Rings! Trilogi terbaik sepanjang zaman! Especially the last sequel yg menamatkan sbuah quest yg unik, lain dari yg lain dan paling penting, tak terfikir dek akal waras! Kerana sebentuk cincin!

Mungkin korg tak puas hati dgn list aku kan? Well, aku yakin korg ada pilihan filem2 terhebat korg sendiri kan? Semua org ada. Dun worry, ini hanyalah pendapat aku saja. So, klau korg ada masa, tell me yours! :)

Dan owh, sebelum lupa, ini ada lagi filem2 yg membuat aku rasakan dunia ini cukup indah dan tak lengkap melantak jajan tanpa bersila melayan filem2 ini! Yeeehaaa!!

Just Like Heaven.The Last Samurai.CINTA.Accepted.The Rock.American Pie 1, 2, 3. Pirates Of The Caribbean 1, 2, 3.Maid ni Manhattan.Daisy.Too Beautiful To Lie.My Sassy Girl.Shrek 1, 2, 3.Monsters Inc.Transformers.Step Up 1,2.The Last Castle.The Green Mile.Sepi.Taiyou No Uta.Broken Arrow.

Serta banyak lagi..... Apa kata korg?

Chiow~




10 ulat gigit daun hijau:

Like most of it and agree dengan no! - Titanic memang epik!

cakap 12 firdaus.. mane 3 lagi.. hehehhe... mmm.. nice2.. sume muvie cita rasa lelaki.. ihihiihhi...tp certain mmg best... thumbs up~

AlexAlabasta - Haha! Yeahh!!

Mars - 3 lagi tu ada kat list kat bawah... boleh isi mengikut kesesuaian hati anda... hehe! :P

takleh blah..american pie 1 2 3..khatam terus ko ekk..hahaha

taiyou no uta??
yeah..exactly...theme song die pun menarik...dan yui yg comel...h0h0

lame sgt a titanic, bek tgk cite hindustan.. kah³

wahahaha~ :P
yolah tu bai!

transformer 1 xde?
='(

huhu, sile wat tag~
[here!]

transformers tetap hebat. cuma ia baru...

mungkin kena buat list lain. hehe!

tag? baik.

5 minit. nk gi toilet dulu. :P

yes, titanic is the best!!
:)

*kau rupenye kersani :P

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed