(pink dan gold! wallah!)


Assalamualaikum orang kampung!!! Hoiii!!!


Whoah, sudah agak lama aku membiarkan blog ni gersang dengan kasih sayang. Mentang2 aku balik kampung seminggu, buat tak peduli je yer? Takpela, blog bukan satu2 nya benda paling penting dalam hidup aku. Byk benda lain lagi lebih penting dari mengisi ruang2 kosong kat sini.


Dalam seminggu ni jugak macam2 hal yg terjadi. Mari sama2 tgk, aku dah try koleksikan sebaik mungkin rasanya. Kalau ada yg tertinggal tuh, lupakan jelah. Tak penting lah tu!


a) Pilihanraya DUN Manek Urai. BN kalah tipis je, 65 undi. Itupun dari cerita2 yg aku dgr, setelah orang2 kampung di Manek Urai diberikan 'hadiah' RM1000 setiap rumah. Takpelah, rezeki orang2 kampung, nak harapkan PAS bawak pembangunan pun, dah berzaman rasanya Manek Urai dok mcm tu je...


b) Bantahan secara terbuka beberapa pihak pasal pemansuhan PPSMI, yang mana sistem pengajaran m/p sains dan matematik kembali diajar dalam Bahasa Malaysia. Bagi aku, memang patut pun rivert balik! Budak2 kat kampung dah muntah darah nak paham istilah2 sains, pastu tambah pulak cacamerba kena paham bahasa inggeris! 2 kali tak paham! Memang sistem pendidikan ni dah jadi sistem flip flop... Tengok lagi 6 7 tahun apa pulak nk berlaku!


c) Internship aku secara rasminya habes pada 10 Julai 2009. Settle lagi satu frasa penting dalam hidup aku. Aku dapat skit vision dan gambaran macamana PETRONAS deal dgn projek2 minyak dan gas yg berharga jutaan ringgut nilainya. Itu secara general nya saja. Tapi bagi aku sendiri, aku melihat satu peluang bisnes yg sgt besar, satu peluang lain yg aku tak sangka2 aku boleh buat dgn serius kalau aku nak. Tak yah ah crita sini, nanti kendian aku crita!


d) Malaysia XI kalah CUMA 2-3 kepada team kedua terhebat selepas Arsenal, iaitu MU. Setelah diberi sedikit sentuhan oleh Arsene Wenger pada sesi 45 minit bersama Harimau Muda kat stadium merdeka hari tu, nyata team Malaysia mampu merobek jantung gol MU yang selama ini hanya kuat disebabkan Ronaldo! Bila Ronaldo dah xde, MU vulnerable giler ah!! Hahaha!!!


e) Aku tak pasti perasaan macam ni. Aku jatuh hati lagi skali???


f) Korang tak perasan ke picture aku letak atas skali tuh? Ingat aku suka2 letak??


Itu......


.....................


Sneakers terbaru aku! Muahahahahahaha!!!


Chiow!


(amacam? ada gaya girlish od skul x? girlish????? :P)


8 ulat gigit daun hijau:

golok mari ke be? bapo riyal?

PETRONAS?
saya intern dengan dorang insyaAllah end of this year nanti.
dekat melaka ada plant tak?
sebab tak tahu nak choose melaka or terengganu lah.
anyway,sneakers tu CUN gila seyh! :D
nak cari sneakers jugak.
converse or vans ;)

jatuh hati?
sapekah gerangan 'tun teja' tersebut?
hoho~~

ape salah nye kalau girlish pun ;p

bobo - golok? uish! tak maek la golok2 nih. hahaha. mughoh jah...

khadijah - yerp, PETRONAS! melaka? of course ada, Pet Penapisan Melaka. hmm, my suggestion, baek amek melaka, hihi.

thanx! yeah, tula hari tu tengok trus melambai2 ke wallet! hehe...
converse or vans? go fo converse! :D

jijie - hmm, ntahlah cik jijie. tak tau la pulak hamba... :D

cyndaguil - yeah!!!!

kasut shuffle kah?? hua3x ;)

chipsmore - hua hua hua! :P

sebut pasal budu..budu bukan hanya buat di kelantan tetapi telah juga di buat di Selandar, Melaka..dah ada di pasaran pun...sama jer rasa budu tersebut dengan budu kelantan..semalam ambo beli dah makan pun cicah dengan ikan cencaru bakar..

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed