(ini bukan cerita pasal loser...)

"Dorabojimalgo tteonagara...
Tto nareul chatjimalgo saragara...."

Pukul 10.36 malam, lagu Haru-haru Big Bang berdering di telefon. Aku pandang sepintas lalu sebab tangan tengah sibuk menaip kerja-kerja untuk projek.

Private Number???

Siapa? Aku capai telefon cepat-cepat nak angkat. Plup! Muzik berhenti. Aish! Dah masuk miscall. Siapa ni? Aku cuba nak call balik tapi tak dapat. Nak mesej pun tak boleh. Laa, apa motif nak call kalau kau tak nak cakap?

Aku sambung balik buat kerja. 2, 3 minit lepas tu aku tersenyum. Haha! Now i now who the caller is. Aku tak pasti 100% tapi gerak hati aku rasa aku tau siapa yang call tadi. Ni mesti budak lelaki yang tengah haunt 'dia' sampai sekarang. Sebab once aku pernah write my number on her facebook account once. So, I guess dia buka facebook tu then retrieve nombor aku dari sana. Tapi satu benda aku tak faham, kenapa kena guna private number?

Ah, lantaklah. Aku tunggu juga kalau-kalau dia call lagi sekali. Tapi takde, senyap terus. Geram pulak. Kalau sempat bagi sedas dua pun kira boleh kow tim la. Hehehe... Gerak hati aku berkata begitu sebab aku baru je lepas call 'dia' tadi. So, mesti mamat ni dapat instinct dari mana-mana terus rasa jealous. Tu dia tak puas hati, terus call aku tu. :P (yeke?)

Tapi tak apalah, apa yang aku nak tulis sebenarnya jauh lebih penting dari itu.

Untuk 'dia' dan perempuan-perempuan di luar sana, lelaki kalau sudah sayang betul-betul dia akan cuba untuk protect kamu sehabis baik. Walau jauh atau dekat, kami takkan biarkan ada sesiapa jua makhluk yang waras atau tidak waras untuk cuba usik atau permainkan kamu. Katalah kami ini over-concern ke, overreact ke, apa ke tapi memang sudah dianugerahkan sifat kami ini tidak suka bila sesuatu yang kami sayang itu diinjak -injak.

Ramai perempuan yang kata ego lelaki itu tiada faedah. Kamu tak rasa ego kami berguna dalam hal ini juga?

Walau jauh, kami cuba untuk pertahankan kamu. Mungkin kamu tidak sedar ini, tapi kamu harus tahu sifat protektif ini bukan boleh dibuat-buat. Berapa ramai lelaki yang loser mengambil kesempatan atas hubungan yang dikatakan cinta, tapi harus diingat ada juga lelaki yang menyayangi kamu lebih dari apa yang pernah kamu bayangkan. Stupid? Kami tak fikir begitu. Memiliki kamu bermakna tanggungjawab kami untuk mempertahankan kamu. Bukan boleh paksa.

Mungkinlah juga kami tidak romantik (atau kurang romantik), tapi percayalah romantik bukan kayu ukur yang paling tepat untuk mengukur rasa yang ini. Ramai lelaki yang tidak atau kurang romantik mengambil berat akan pasangan mereka lebih dari yang dikatakan romantik itu. Dan satu benda aku mohon, perempuan, janganlah sekali dihalang sifat protektif lelaki. Itu satu bukti kami bukan jenis 'pakai-buang'.

Kerana pada pandangan pihak yang lain, "Eh, your boyfrind memang jenis macam tu eh? Cemburu tak memasal?" Sinis bukan?

Tapi kalau tak cemburu apa maknanya?

Jadi bila cemburu datang bersama sedikit ego untuk mempertahankan kamu, hargailah perasaan itu walau untuk seketika. Bukan semua lelaki sanggup berdepan dengan lelaki lain untuk perempuan yang disayangi. Apatah lagi cinta itu bukan terikat dengan jalinan perkahwinan pun. Tapi kalau kami sanggup lakukan itu, fikirlah untuk seketika, mungkin...

"Lelaki ini benar-benar menyayangi aku."

Kami dikurniakan 9 akal. Bukannya terlalu tidak layak untuk menimbang apa yang dikatakan antara berkawan dan 'stalking'. Kalau di depan mata sudah melebih-lebih, takkanlah api yang tengah memarak bila orang cuba mengusik kamu dipadam dengan semudah itu? Sekurang-kurangnya bagilah kami can untuk bagi penumbuk sebiji dua. Biar dia ingat sikit, jangan usik hak orang lain dan kalau sekalipun dia bukan hak orang lain, perempuan itu harus dihormati dan bukan boleh dibuat main-main.

Kalau di facebook atau mana-mana dunia maya, aku tak kisah sangat yang jenis bagi komen-komen berunsur ke 'arah' itu dekat wall. Walaupun still bodoh untuk lakukan sebegitu, tapi sekurangnya orang tahu. Jadi bila aku tanya 'dia' tentang komen-komen ini, perbualan kami jadi gelak-gelak saja sebab dia memang tak tahu menahu pun apa komen-komen mengarut yang mencerobohi wall facebook dia.

Tapi yang aku tak boleh tahan bila ada mamat yang masuk account dia, lepas tu berlagak macho konon-konon nak bagi amaran, warning lah kira!

Nak bagi amaran apa bro? Kau masuk account orang tu pun dah jelas-jelas tunjuk kau bacul. Lepas tu guna bahasa kesat yang sangat-sangat kesatlah. Kira nak tunjuk dia ni macho dan american sangat. Grammar tunggang-langgang pun tak apa, asalkan nampak macho. Bila aku mintak bagi number phone, aku nak call, terus dia block aku. Wuish, hebat! Mesti lepas tu dia berlagak kat member-member dia...

"Haa, semalam aku dah sound budak tu. Senyap dia bila aku ajak gaduh! Hahaha!' sambil gelak sorang-sorang disupport member-member yang lain.
(tetiba rasa macam lama tak pakai benda alah ni...)

Senyap apa pulak bai? Aku tak sempat reply, kau dah awal-awal block gua? Macam mana gua mau reply???

Aiyaa, banyak bikin pening ini orang lor. Banyak langsi. Sekarang ni marah aku pun dah reda sikit sebab lepas cakap dengan 'dia' hari tu, banyak sangat benda yang dah jelas. The air has been so much much cleared. Sungguhlah payah nak deal dengan mamat ni. Dia macam hantu. Chipsmore pun boleh jugak. Sekejap ada, sekejap takde. Tak sempat nak cakap elok-elok, dah terus disconnect. Kalau depan-depan, memang aku tak cakap banyak. Aku bagi dulu, lepas tu kau nak blah, kau bawaklah 'buah tangan' aku tu!

Tak apalah bro, kalau lu ada apa-apa nak call gua, call je. Pagi boleh, tengahari boleh, petang boleh, malam tak boleh! Malam gua mau lepak sama member-member gua. Lu dah ada number gua kan? Kalau tak nak habis credit pun, miscall je. Nanti gua call lu balik. Gua pakai line, boleh 'cakap' lama-lama sikit ye tak? Hehe!

Untuk kamu, senyumlah ya. Tak payah fikir sangatlah pasal mamat ni. Dendam sikit je pun. Kalau jumpa, nak 'salam' elok-elok sikit je.

Chiow~


12 ulat gigit daun hijau:

Ingat kan pasal Asmaradana or Adamaya tadi. :P Hehehe~

"Lelaki ini benar-benar menyayangi aku."

mungkin ada.. mungkin susah nak cari... mungkin ada di syurga...

zzzzz

cemburu maknanya sayng kan?Heheheh

Nor Hanis - yeah, memang susah.

sebab itu bila sesuatu seperti ini begitu senang diucapkan, then you have to be suspicious....

:)

sophie - =)

u punye ringing tone same dgn i laa!!
i suke gilee lagu tue..

Liez - really? haha! :D

betul laa!
u tiru i enk?

Liez - ya ya. i tiru u. hehehe...

:)

makna yg mendalam......

zetty edryana - =)

lelaki sebenarnya terlalu menyayangi insan dalam hidupnya. :)

mr. langsi tu ape?
tak rugi tanya kalau tak tahu kan. :P

Balqis - hmm, langsi adalah perkataan cina yang membawa maksud sangat tak baik.

hanya diguna dalam keadaan bila anda sudah dipermainkan dengan sangat teruk.

tapi still tak digalakkan.

:)

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed