Kegembiraan bagi setiap orang itu berbeza-beza. Jangan samakan.

Semalam antara hari paling best dalam minggu ini selain hari aku cakap "That's all for my presentation. Thank you." rabu lepas.

Sesungguhnya, excitement itu datang dari 2 buah movie yang aku tonton back to back. Tak pernah lagi aku buat gila seperti ini. Tapi memandangkan hakikat aku nak tengok Ip-Man 2 dan member-member lain pula nak tengok Iron Man 2, so tak payah susah-susah fikir, layan dua-dua! Tak best pulak kalau pecah, kata nak hang out sama-sama ye tak?



8.30 malam, Ip Man 2 -

Aku punya expectation yang sangat tinggi terhadap filem sequel ini. Kerana filem pertama begitu gempak. Dan memang aku harus akui, Ip Man 2 sama sekali tidak menghampakan walau ada sedikit drag di bahagian pertengahan cerita. Semua shot diolah dengan begitu baik untuk menunjukkan betapa susahnya permulaan hidup Master Ip di Hong Kong di awalnya. Ada satu shot bikin gua sebak juga bila isteri dia cakap jangan buka pintu sebab diorang tak cukup duit nak bayar sewa rumah.

Once movie ni dah start hikes for climax, dia punya fast action memang buat gua tepuk tangan 2 3 kali. Uncle-uncle chinese kat belakang pun tepuk sekali dengan gua dalam panggung tuh! Memang kaw dia punya action! 4,5 bintang untuk part dia apply segala ilmu yang dia training selama ni untuk belasah mamat omputeh tu. Hehe! Kalau dia tak berhenti, mau pecah muka mamat tu kena 'Sebaran Tangan' Master Ip.

Dan bagi korang yang rasa nak compare dengan first movie dia, gua rasa korang takkan hampa. Jalan cerita sudah sedikit lari bila semua orang expect Bruce Lee akan keluar tapi at the end, gua sedar ini movie pasal Master Ip, apahal pulak nak Bruce Lee masuk lebih-lebih kan? Apa-apa pun , selamat memlaburkan 12 ringgit untuk sebuah movie yang sangat berbaloi bagi gua!

p/s: gua harap Malaysia pun start bikin movie-movie macam ni next time. Bukan ada letup-letup pun. Tapi storyline, sinematografi, garapan cerita dan lakonan memang on top of the league!



10.45 malam, Iron Man 2 -

Ini bukan cerita pilihan gua, So, gua tak mau komen lebih-lebih. Dari first movie, ada sedikit penurunan gua rasa sebab banyak drag. Dialog pun kadang-kadang susah nak tangkap sebab naturalisme yang agak lebih-lebih.

Tapi part lain, part lawan-lawan, part lawak-lawak yang boleh blah, gua rasa Iron Man 2 gua boleh bagi 3.7 bintang dari 5 bintang. So, kalau korang nak layan jenis yang tech-savvy, pastu nak sebut "woooooo... woooo...." sebab kagum dengan teknologi yang pelik-pelik dan belum dapat dibayangkan bolehlah layan movie ni.

Dah, gua ngantuk, mau tidur!

Chiow~


8 ulat gigit daun hijau:

Nak tgok iron man!

sophie - haha! yeah, u should go. :)

oit knp ko x dtg tgk futsal smlm???

eh ke ko ade tp ak x pasan?

Suraya I - haha! memang takde. sorry. :)

ada urusan sket. hehe!

iron man x bes ke??
mahu nonton jugak esok! hehe

Rose Idayu R - haha! bukanlah tak best. best juga.

hmm, i don't want to spoil your mood.

layan je!

:D

tgok x ajak pun.......huhuhu

zetty e - awak jauh nun di melaka... hehe!

nanti kita pegi ya?

=)

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed