Cerita tentang Makan Malam batch JAN06 sabtu lepas aku skip dulu ya. Sebab tak banyak gambar aku yang menarik. Nanti aku buat di post yang seterusnya.

Keesokannya, aku ke ITIS JAN06 gathering di Teluk Batik pula. Pun tengah menunggu gambar-gambar yang cantik kaw-kaw dari tuan punya kamera. Tak apalah, aku buat satu post double stories "two in one" tentang kedua-dua event ini nanti. Nak ambil gambar pakai kamera handset di event-event besar seperti ini, aku terasa loser sangatlah pulak.

Tapi ada satu cerita best malam ahad lepas.

Selepas solat maghrib di surau Pantai Teluk Batik, aku terjumpa dengan member aku yang sama usia tapi lain batch. Kira dia ni batch yang lewat satu sem dari kami. Member baik sebab selalu join event sama-sama. Dia masa tu berlima dengan 2 orang aweks yang agak cun baru lepas BBQ kat situ.

Rupanya, diorang hilang kunci kereta. Tak tau mana tercampak atau diambil orang, memang lepas mencari dalam gelap dekat setengah jam kat pesisiran pantai tu, still tak jumpa. Habis segala benda yang boleh bernyala digunakan dalam operasi mencari. Tapi memang takde. Aku suspect ini memang dah kena pow dengan mana-mana trespassers yang lalu-lalang kat situ sebab kawasan pantai tu agak lapang. So, dari jauh dah boleh nampak kalau ada kunci kereta yang terjatuh.

Akhirnya, kami 3 buah kereta tunggu diorang. Aweks-aweks tadi dibawa join member-member batch kami yang lain untuk ke Water Front Lumut. Takut jadi apa-apa. Pompuan, biasalah. Tapi nak jadi cerita, dari pukul 8 sampailah pukul 10.00 dok menunggu formen datang. Lama gila babash! Datang-datang, dia try kopek cermin kereta nak bukak pintu keta Satria Neo tuh. Try punya try tak dapat-dapat. Kami dah tension dah.

Lepas 45 minit, baru boleh bukak. Dah bukak, takleh nak reset alarm kereta tu pulak. Apa benda punya teknologi cangggih Proton ni pakai! Memang susah nak disconnect litar alarm dia. Sampai kitorang yang bosan tahap belalang ubi sempat main futsal lah, main bola tampar lah, dan macam-macam lagi permainan yang pelik-pelik tercipta untuk menghilangkan kebosanan. Nasib baik ada bola pantai kitorang bawak petang tadi.

Akhirnya, pukul 11.45 malam tow truck sampai. Aku sempat snap 3, 4 keping gambar kenangan melepak kat Teluk Batik selama hampir 4 jam sebab kunci kereta hilang. Tapi member baik punya pasal, kira takde hal lah. Diorang pun lepak kat McD dengan kitorang lepas tu.


(Satria Neo yang tercangkung tak bergerak-gerak...)


(Tow Truck yang menjadi watak utama cerita bertajuk 'Penantian Gila Ini'...)


(Aummm!!! Tow Truck tu mencuba jurus angin lintang menongkah arus....)


(Akhirnya, Neo tu termakan jugak umpan Tow Truck. Setel!)

Tapi kan, masa Tow Truck tu mula-mula angkat Neo tu, aku yang dok sebelah dapat mendengar bunyi "Krakkkk!" "Krakkkkk... Krakkk!!!" Aku ingat bunyi apa, rupanya bunyi bumper depan Neo tersebut yang dengan ganasnya dirodok oleh si Tow Truck tersebut. Aku confirm kalau tuan dia tengok bumper depan kereta dia macam kena goyang-goyang dengan besi tu, mau menangis dia memikirkan nasib encik dompet di bengkel nanti. Confirm tak kurang pada 400!

Pelajaran dari cerita 'Penantian Gila Ini':

1) Jangan hilangkan kunci kereta di tempat-tempat yang tak ramai member-member melepak. Susah nak cari orang Malaysia yang sanggup susah cari formen dan Tow Truck malam-malam. Itu hakikat. Terima kasih!

2) Kalau sayang duit tapi nak modify kereta macam mana pun, ingatlah bumper depan jangan kasi lowered sangat. Menyesal nanti bila tengok Tow Truck buat macam origami bila dia goyang-goyang. Samalah macam goyang-goyang duit di akaun bank yang bakal melayang!

3) Kalau kunci kereta hilang jugak, pastikan ada aweks cun di kalangan anda. Barulah good samaritans ada semangat sikit nak tolong. Hehe!

Chow~


12 ulat gigit daun hijau:

kalau pasang kit yang rendah tu pun ada kesan.

memang terkoyak rasa jiwa bila kereta calar. :)

plg suka the third reminder. haha

BalqisShafiqa - haha! tau tak apa. merobek jiwa la jawabnya bila fikir lips kena seret dengan tow car.

nasib baik tuan kereta tiada di tempat kejadian. kalau tak, nahas!

:P

wani g g g - haha! itu syarat tambahan bagi mempercepat proses.

hehehe....

third reminder perlu ke?hehehe

sophie - perlu, untuk sekurangnya tambah semanga nak tolong....

hehe! :P

oh really...

ade gak ek ilang kunci..

biase ilang kete..

tp sungguh la x leh nak bayang kalau jd kat diriku....

mau ku meraung smpai ke pulau pangkor dengar kekdahnye...

pengajaran:masukkan kunci dalam hbeg((dalam zip ade zip)) spy x ilang..=D

Nana - good suggestion!

noted, and appreciated.

kalau lelaki? mana ada handbeg?

=)

point ke3 memang tepat..!

Anip - hahaha!

ermmm...
hasil tulisan yg menarik =)
salam kenal

MissXYZ - terima kasih....

salam perkenalan juga.

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed