Kersani baru sahaja mendapat panggilan mengatakan adik sepupu kersani kini sedang tenat dalam ICU di Hospital Kelang. Dia kemalangan dengan sebuah lori semasa menunggang motosikal.


Kecederaan teruk di kepala dan internal bleeding serta physical injury yg lain membuat doktor mengesahkan dia kini hanya tinggal harapan yg tipis utk terus hidup.


Melainkan dengan kekuasaan Allah...


Kersani memohon pada pembaca2 blog ini yg bersimpati utk memanjat doa agar sepupu kersani diberikan peluang kedua atau sekurang2 nya 'pergi' dengan aman dan tenang tanpa penderitaan yg lain.


Subhanallah. Subhanallah. Subhanallah. Dari MU kami datang dan pada MU jua kami kembali...



8 ulat gigit daun hijau:

hey banyak2 doa okay?
saya pun pernah ada pengalaman yang sama.accident motor jugak.
tapi adik kandung lah.
Allah je tau macam mana takut and sedih nya kitorang yang tengah tunggu dekat luar ICU tu siang malam untuk beberapa hari.
bengkak mata nangis,busuk badan tak mandi,tak payah cakap.
ye,ICU memang penentuan hidup atau mati.
apa2 pun,banyakkan berdoa and bersabar.
insyaAllah semua okay.
time tu baru rasa menyesal betapa selama ni jarang luang masa sama2.
tak dapat nak imagine kalau masa tu Allah amik nyawa dia.
alhamdulillah semua okay.
be strong ye?

khadijah - terima kasih. yeah, even hanya sepupu, tapi itulah bila bersaudara. terima kasih sekali lagi.

ermm...doa banyak2...mmg sedey kalo sedara kite yg pergi..lagi2 kalo dalam usia muda...=( same goes to aku lar...menyesal gile tak jumpe sedara aku..tau2 je lemas dan meninggal..sob2..tapi takpe, insyaallah...everything will be okay...if tak pun, die akan pergi dalam usia muda...pape pun...lets pray for him!

semoga dirinya dirahmati ;)

teruskan berdoa.
tingkatkan kesabaran.
semoga dipenghujungnnya,tuhan berikan sesuatu ending yang mengembirakan.
aku mendoakan agar beliau sihat dan cepat sembuh,aminn..

Farhah - sepupu aku tu umur dia dalam 18 tahun. yeah, harap2 diringankan apa jua beban.

aku simpati dgn mak dan pak sedara aku.

thanks for the prayer.

chipsmore - terima kasih cikEpal...
:D

3ncik jurassicr3w - terima kasih. amat dihargai...

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed