Kampung. Hari ke-5.


Perasaan mandom makin sukar dielakkan. Hidup pagi yang selalu ditemani facebook dan berita harian online kini tiada lagi. Bangun pagi saja, hanya lembu dan kambing yang menjengah muka pintu menyambut hari baru. Maklumlah di kampung. Dan perasaan ini membuat aku terasa mahu mencari broadband sepantas yang mungkin. Biarlah berkelajuan EDGE atau GPRS sekalipun, aku perlu segera keluar dari kepompong kebosanan ini.

Minggu ini aku terasa begitu 'slow'. Tapi kata rakan-rakan yang masih sudi berSMS, "Tak apa. Lepas SPM dulu pun kau tak sempat rehat lama kan? Sekarang rehat puas-puas. Kau tak tau lagi apa jadi minggu depan, minggu depan-depan..."

Hmm, dan aku terpaksa setuju. Tak apalah, azam aku mulai minggu depan segalanya harus berubah. Seminggu cukuplah sel-sel otak diberikan rehat. Lepas ni kena refresh balik dengan benda-benda mencabar. Tak mahu sebu sangat dengan fikirkan bola dan motor. Perlu ada adventure dan excitement baru. Baru lively dan terasa sikit urat-urat badan nak reactivate. Heh!

Makan? Jangan ceritalah. Tom Yam, Sate, Kerabu Betik Kaw-kaw, Gulai Kampung, Ikan Keli Pat Pik semua aku dah qadha balik sejak dari Perak dulu. Memanglah orang Perak punya citarasa sendiri dalam masakan, tapi tekak aku memang tekak orang pantai timur. Jadinya nafsu itu hanya dipenuhi dengan masakan-masakan cara orang pantai timur. Selepas ini bila ada peluang, "Kawe nok gi Ganu pulokkkk...."

Orang di Melaka? Dia sihat. Alhamdulillah. Itu sudah jadi doa setiap hari. Smile! Untuk kamu dan aku juga. InsyaAllah, aku akan sampai ke sana.

Cukuplah dulu untuk melepaskan gatal tangan nak menulis. Rasa bersalah pula kalau terus senyap macam dulu. Tak ada update yang super-manarik untuk seminggu ini. Akan cuba lagi di keluaran akan datang.

Chow!


8 ulat gigit daun hijau:

salam ziarah.
ambil masa untuk rehat.
minda rasa tenang.

nice :)

rilek2 sudah...^_^

matpiiiiiiiiiiiii!!!!!!
i dun miss u. eh.
tbe2 -.-"
hehe

BalqisShafiqa - yup, setuju. cuma bila lama sangat otak tidak dilatih untuk buat benda yang mencabar, terasa sebu pula.

:)

BlueSpecky - :)

mimi saidi - dah penat relax... hehe!

Suraya i - hahaha! i know... :P

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed