Perempuan suka shopping?


Itu normal bagi aku. Dan aku tak kisah pun. Banyak sungguh lawak2 mengisahkan karakter diri perempuan yg bagai dilahirkan utk shopping. Dan mereka sememangnya suka bershopping. Baju kalau sudah ada kaler biru, mesti ada seluar hitam. Seluar hitam tak lengkap kalau tiada kasut putih misalnya. Aksesori2 lain seperti gelang mesti sepadan dengan itu. Yang itu mesti padan dgn yang ini. Dan yang ini tak cantik kalau tak dipakai dgn itu. Bla, bla, bla... begitulah seterusnya.


Salah satu lawak yg aku maksudkan adalah ini.

Kamu boleh bezakan bukan? Itu utk senarai satu barang saja, aku mahu ingatkan. Cuba bayangkan kalau list itu utk 10, 20 atau 30 barang? Aku rasa paling minimum masa diperlukan seorang wanita adalah 3 HARI dan 26 JAM! Bukan 3 Jam dan 26 Minit. Hehehe...


Tapi dalam keadaan itu pun, aku rasa di situlah comelnya seorang wanita. Sebagai lelaki kita sudah tahu mereka suka berbelanja, maka fahamlah kita dan harus bersabarlah kita. Tak perlu dimarah atau dirungutkan, kerana perbuatan shopping itu menyukakan hati mereka. Cuma, kalau kita jenis yg beringat2, tidak salah utk menegur. Pilih cara yg baik, aku rasa mereka mudah saja utk memahami.


Bukan satu masalah.


Err, apa sudah jadi pada aku? Membela kaum satu lagi? Aduh! Rasanya aku perlukan seorang wanita yg suka berbelanja utk aku marah marah manja. Haha!


Sudah! Aku sudah mula mengarut. Selamat malam.


1 ulat gigit daun hijau:

manenye cite girl dgn skaf ijau?
huhu..
ke pasal merujuk kpd becky bloomwood?
hehe

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed