Bila rajin blogwalking ke blog-blog yang "di luar dugaan", korang akan jumpa blog yang sungguh aneh dan hina.

Letak berpuluh-puluh gambar sendiri memeluk lelaki atau perempuan dalam kelab, berpakaian menampakkan cleavage dan t***k yang tak adalah besar mana pun, skirt pendek tahap sial, senyum bangga dengan botol-botol Heineken yang berselerak atas meja dan entry berikutnya...

"Tuhan, plase bless me for the rest of my life bla bla bla..."

WTH?

Wey, tolonglah jangan campur kerja laknat kau dengan agama. Apa kau ingat dengan cuba cover perbuatan hina kau dengan campur kata-kata agama kat blog, buat semua "kerja malam" kau jadi mulia? Lebih aku sedih, bila ada yang cuba justify why does religion need us to do this and that. Dan ada pulak yang support saying that The God wishes us to do things, so apa yang mereka buat semuanya atas kehendak Tuhan. Lepas tu gelak-gelak. Ini satu gurauankah?

Aku istighfar 3 kali sebab yang tuan punya blog itu perempuan dan lelaki Melayu yang "berkemungkinan" besar beragama Islam.


p/s: mungkin ada yang tak faham, tak apalah. nak faham? pm aku personal. aku bagi link. tapi jangan expect aku bagi semua.


0 ulat gigit daun hijau:

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed