Huh! Huh! Huh!

Nafas semput sekejap. Toleh jam di tangan sudah pukul 5.45 petang. Game dah start 15 minit. Gen06 lawan Ace. Team Gen06 ni team batch aku, mostly budak engineering. Diorang main untuk UTP league.

Lari! Lari! Sebab hari ni firasat baik, rasa macam Gen06 nak menang. Rekod bersih. Sebelum ni Ace tak pernah menang dengan Gen06 rasanya.

Sampai kat padang, kelibat budak-budak penyokong Gen06 nampak berterabur. Ada yang muka kelat, mungkin sedikit tidak puas hati dengan permainan hari ini. Tapi ada juga aku tengok yang sedap melayan rokok, mungkin masih lagi tenang dengan percaturan permainan yang nampak kurang possession dari team lawan.

Duduk bangun dekat 15 minit, bola melambung ke depan gol Gen06. Bola tak ada rupa nak kill the goal. Tiba-tiba saja mamat berjersi merah nombor 9 melompat tinggi mengatasi Joe dan membuat satu tandukan tanpa arah tujuan. Bola berpusing dan melambung ke belakang terus menuju ke penjuru kiri gol Gen06.

Aslam tenggelam punca! Dari keadaan yang langsung tidak bahaya, dan penyerang itu pun seolah tidak menyangka bola menuju ke gawang. Penyokong Ace gamat dengan laungan dan sorakan yang bersifat ejekan.

Aku dah tak boleh sabar. Laungan mesti dibalas laungan. Cacian mesti dibalas cacian. Macam yang aku buat masa Kelantan lawan Negeri Sembilan di Piala Malaysia dulu. Dan dengan satu peluang terhidang di depan mata, Hillary gagal menyempurnakan cross cantik dari Syed Amin. Gen06 kecewa untuk 45 minit pertama.

Huhhhhhhh!! Semua dirundung resah. Ini quater-final, 2 tapak saja lagi untuk ke final. Ke final ertinya, ada peluang untuk Gen06 sekali lagi menjadi juara ulung UTP Soccer league, seperti setahun lepas.

Masa kedua bermula. Gerakan demi gerakan Gen06 berjaya dibaca dan dihalang pertahanan Ace yang terdiri dari 4 mamat yang besar dan tinggi. Tak ubah macam cara permainan Chelsea. Semua jaga line! Dapat bola, clear! Memang diorang nak menang dengan 1-0. Celaka! Aku benci main macam ni. Buang masa. Banyak bola throw in dari bola yang disepak.

Sekali percubaan, rembatan Syed Amin dari jarak 15 ela menuju tepat ke gawang. Bola menjunam tapi tidak cukup tajam untuk menerjah gawang. Sekadar melalui palang gol yang disumpah-sumpah penyokong Gen06 yang makin hilang sabar. Ace dah main kasar. 2 3 orang pemain Gen06 terhincut-hincut ditackle kasar.

Corner kick, Syed Amin membuat tandukan kencang ke tanah dan melantun tanpa sebarang halangan! Sayang! Sekali lagi palang menjadi musuh ketat Gen06. Penyokong hampa lagi. Cacian dan makian dari penyokong team sebelah makin membakar cuping telinga. Bab* lah!!!

Kali ini Piduih yang baru saja ditackle kasar sebentar tadi, membuat larian solo dari kanan. One-two dengan Faiz, Piduih terus menuju kotak penalti. Sedikit telahan silap dari penjaga gol Ace yang meluru keluar kerana menyangka Piduih akan membuat hantaran silang. Silap besar! Piduih terus membuat rembatan paras lutut ke arah gol dari kanan dan.....

GOLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gen06 berpesta!!! Masing-masing menarik nafas lega kerana nafas sudah kembali. 5 6 orang penyokong setia Gen06 berlari ke tengah padang menjulang Piduih sebagai penyelamat hari ini. Game diteruskan. Satu percubaan menarik dari kanan dan sedikit kebodohan pemain pertahanan Ace memberi satu lagi gol mudah untuk Gen06. Tapi sayang, gol dibatalkan atas alasan off-side sekalipun atas sebab kecuaian pemain pertahanan Ace sendiri. Percubaan demi percubaan Gen06 laju dan terus bertali arus namun gagal mencari target yang tepat. 90 minit tamat.

Penalti!

Wan Serat, Syed Amin dan Abal dengan mudah merembat masuk sepakan penalti mereka. Ace gelisah kerana 2 pemain mereka hanya sekadar membuat sepakan kencang ke arah palang gol. Kini cuma tinggal Piske...

Dan Piske, tanpa sebarang tekanan dan diselangi sorakan semangat yang membunuh keyakinan Ace.....

Menolak lembut ke kiri pintu gol!

Penjaga gol Ace hanya sekadar berdiri di tengah. Langsung tidak mampu membaca gerak badan Piske dan.......

Seluruh penyokong Gen06 berlari ke tengah padang dan melepaskan rasa gelisah yang bertunjang sejak tadi, Segala sorakan dari penyokong Ace terus mati! Hanya suara Gen06 yang terus gemilang petang semalam!!! Pemain-pemain Gen06 bersama penyokong meraikan hari penuh sejarah, kemenangan penuh dramatik!!! Penalti 4-2.

Dan akhirnya, Gen06 akan ke Semi-final.... Dan akan ke final, InsyaAllah.

Kita jumpa di sana!!

Credit to Gen06 facebook page for the icon.


8 ulat gigit daun hijau:

wah..ulasan yg sgt menarik :P

giler teruje bacer ulasan ni..cam btol2 tgk..padahal smalam xsempat tgk sbb kene wat fydp..isk2

Fauzan A - sebab game yang sgt dramatik...

u should be there on the semi nanti jan!

hahaha!

BlueSpecky - ooo, yeke? takpa takpa.

nanti semi boleh pegi tengok.

ramai turun smalam... budak pompuan ada la 4 5 orang.

:)

hoi2... game semamlam tuh xley thn... rasa nak pengsan, terkencing, terpitam sume.. ketar lutu ooo nak tggu piduih scok.. dengan palang gol aygn dari td duk assist keeper Ace tuh..

Khairil H - yerp! yerp!

aku bukan apa, penyokong Ace gila babi punya bising bila Gen06 kena sbijik.

skali Piduih score, hambek ko!

hahahaha!!! gelak syaithon sket ahhhh...

artis msia ta ke mana.dats y wardina ta bg ank dea wt artis msia sbgai idola n she said so too ;)

.orked - setuju!

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed