Assalamualaikum. Lama sungguh tak sebut perkataan nih. Dan lama sungguh juga kersani tak menjengah masuk, tanya2 kabar blog ini. Ini baru ada masa. Syukur.


Cerita raya sudah lama berlalu. Bloggers pun agaknya sudah bosan kalau kersani cerita tentang ketupat, tat nenas, kuih bangkit, nasi himpit, mercun, dodol dan seumpamanya. Tak apalah, yang makan tu, makanlah. Asalkan sambil makan, kita ingat kita pernah lapar 30 hari. Jadi bagaimana agaknya rasa orang miskin yg terpaksa berlapar lebih dari kita? Kan? Kan?


Kersani sampai rumah petang sabtu. Raya hari ahad. Tak sempat nk prepare apa2. Sumpah tak beli apa2 utk raya. Raya mana yg ada je. Okeyh, tak menarik. Cerita lain.


Raya ke tujuh, sabtu, kersani jumpa Nurul Mardiyyah Sazali. Yeap, my first ex. Jumpa sebagai kawan. Rumours kata dia dah bertunang. So, pertemuan tu menjawab segala tohmahan, cerita2 belakang dan macam2 lagi. Kami jumpa sebagai kawan and it stays the way it is. Dia tak bertunang pun, itu cuma cerita orang. Dan kersani pun hairan, tak ada rasa apa2 yg menarik bila jumpa dia. Kami lebih banyak sentuh pasal study, adik lelaki dia, family dia dan yang pasti, topik paling obvious tak jadi ialah bila kami sembang pasal skolah lama. Aku skolah lain, dia skolah lain. So, memasing buat2 konon listening lahhh...


Sumpah tak teruja langsung. Tak ada rasa excited. Tak ada rasa berdebar. In fact, tak ada rasa apa2. Riwayat cerita itu berakhir di situ. Terima kasih Tuhan.


Dan pertemuan itu berakhir dengan kelegaan sebab tak gaduh. Haha! Anyway, i wish her the best of her life. Tamat. The end.


Raya ke lima, buat BBQ dengen geng2 skolah rendah. Habes rentung badan aku bau asap sebab tukang bakar ayam, sotong, udang dan sosej adalah aku dan lagi 2 orang member aku. Yang lain, semua bersembang menikmati reunion dengan kawan2 lama. Maklumlah, semua dah berubah, banyaklah cerita yg ingin dikongsi. Dan lucunya, ada sorang kawan pompuan aku, siap bawak anak sulung dia, Aiman. Hadeyh, dah ada anak dah... Arina x salah aku nama dia.


Dan raya ke 3, abang aku balik dan dia belikan aku sehelai t-shirt dari jepun. Alhamdulillah. Ada juga rezeki raya. Putih saja. Tak banyak kaler. Cuma made in japan dan bertulis perkataan "Samurai". Aku tau material fabrik jepun sangat bagus. Sebab tu aku tak kisah simple, asal fabrik bagus. Alhamdulillah sekali lagi.


Dan kepada kawan2 bloggers, maaf sangat2 sebab hampir 2 minggu blog ini tidak berupdate. Dan aku baru baca balik post2 lama korang pagi ini. Maaf yer?


Terima kasih juga pada 'dia'. Aku cuba call kamu di pagi raya. Tapi tak dapat. Samada celcom atau maxis atau kedua duanya buat hal. Maaf. Maaf. Maaf. SMS? Hmm, aah ek. Kenapa aku tak sms saja. Adeyh...


Promise, i'll make it up for u.


Chiow~

dan ooh, gambar di atas adalah kenangan Hail Piedaus dan M Bobo masa buat konsert Pujaan '90an di Ampang Park, Kl...


4 ulat gigit daun hijau:

tu la da lama x hapdet...seb bek aku baek ati tolong bersihkan sawang2 neh...errr dwet raya??

erk...ksian kat 'dia' tu yek..
nway, slamat kembali...hehe

imHepPie - hahaha! mekasih. duit raya? boleh! terima kad kredit Visa tak? :P

jijie - hmm, tulah. yeah. thanxs... :D

haaa...bru update!huhuhu~

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed