(daisy putih yg mendamaikan...)


Aku tak pasti samada readers kat sini pernah layan muvi 'Daisy'. Pernah? Kerana bagi aku muvi tersebut adalah antara muvi2 yang perfect dari segi story line, sinematografi dan feels yg wujud dalam setiap babak filem tersebut. Feels yang bagi aku 95.5% sempurna utk seorang lelaki yang jatuh cinta pada perempuan yang tidak mampu utk dimiliki. Bukan tidak boleh, tapi pilihan utk tidak memiliki lebih baik dari memliliki perempuan itu.


Akhirnya, dia hanya mencintai dan melindungi gadis itu dari jauh. Memandang dari celahan kaca dalam hujan, dan setiap pkul 4 petang, dia akan meninggalkan sepasu bunga daisy utk menceriakan hari perempuan itu. Dan dalam dia, perempuan itu jatuh cinta pada 'Daisy Man' yang tidak dikenalinya hinggalah saat dia hilang pendengaran...


Cerita ini masih panjang dan aku pasti lepas ini ramai readers yg akan cari balik file sharing atau korek dari member2 collector muvi utk cari muvi ini. Tapi berbaloilah! Muvi ini memang buat aku rasa lelaki itu sangat bijak dan perempuan itu sememangnya sayangkan lelaki itu. Tapi apa yg akan jadi pada kita(lelaki) ya kalau situasi ini terpikul pada bahu sendiri?


Mampu ke kau jatuh cinta pada seorang perempuan tapi pilihan utk melihat cinta kau bahagia dengan orang lain lebih baik dari dia mencintai kau kembali? Tak sakit ke? Entahlah, aku sendiri tak yakin utk menjawab soalan ini. Mungkin entri kali ini kedengaran macam aku ni mat jiwang, well, terpulanglah. Kau tak perlu pun jawab soalan aku, tapi rasanya seronok juga kalau tiba2 lelaki yg 'so-called 'bukan mat jiwang' menghadapi situasi seperti ini, aku nak tengok riak wajah diorg! Benda kalau kena atas batang hidung orang lain memang senang utk diketawakan, tapi bila kena batang hidung sendiri, baru bertemu buku dengan ruas bukan? :D


Melindungi perempuan, itu satu lagi tugas lelaki. Aku rasa macam nak menulis tentang lelaki yg perlu berfikiran jauh, atau senang cerita, BIJAK! Tapi mungkin lain kali, biar aku cari sumber dulu. Satu pesanan utk semua, ni dari interview (perbualan) aku dengan seorang perempuan.


Aku: Apa bezanya bila u dengan ur bf dan u dgn kawan2? Dua dua pun u happy, so?


Perempuan: Bila dgn kawan2, yes i'm happy. But with my bf, the feeling isn't the same. It's different. You're happy the way that you know he completes you...


Dapat apa yg aku maksudkan? Jadi, bahagiakan pasangan anda. Haha! Aku ni pandai bagi nasihat saja, kisah aku bukan macam 'Daisy' pun...



(pretty sure ramai readers yg dah came across with the actress...)



16 ulat gigit daun hijau:

hoho suda tgk stahun bbrape bulan yg lalu =P

ending die..T__T

aku x tgk agi daisy ni..cam bes jer...

"Bila dgn kawan2, yes i'm happy. But with my bf, the feeling isn't the same. It's different. You're happy the way that you know he completes you..."

quote ni best! hee

xpenah dgr pun muvee neh...lgipon bukan dlm mood berchenta so malas nk lyn haha

kenape aku x pernah tau pun cte nih?hahahah~
by the way, dengan kawan happy sengal-sengal..but dengan the loved one, happy tuh ibarat happy yg melengkapi hidup ko...dan saat itu,.ko tak hirau bende lain pun~..kalo dengan kwn2.., lipas lalu pun dah nampak..hahah!

yup2. daisy's one of the good love stories ^^
hero dier mmg besh but i wonder bpe ramai lg yg buleh setia mcm tu. huhuh.

pernah tgk cerita ni...beberapa tahun yang lepas..dan pernah ulang tayang byk kali..hehe..

cerita ni mmg best, dan ada feel... :-)

SuRayA^i - haha! layan kan? hmm, ending dia menyedihkan. macam tak sangka tiba2 saja...

ahhh...

tengoklah sendiri! :D

Rose - tak tgk lagi? uish, kena tengok! kena tengok!

hehehe...

best? tu ayat kawan aku.

agaknya dia pun feeling macam kamu bila caka ayat tu. hehehe!

imHepPie - tak payah layan. senang cerita. bukan wajib pun. tulis kat blog ni pada member2 yg nak layan, yang tak nak layan diam2 sudahh...

heheh!

:P

Farhah - haha! mungkin ada patut tonton cerita ini sekarang.

yeke?

hmm, ntahlah, tak pernah pulak rasa sejak lama dulu.

:)

imaginary.cat - hmm, aku suka scene yg dia tolong buatkan jambatan kayu utk perempuan tu masa dia nak pegi melukis.

siap buat jambatan tu....

:D

last2, dapat satu lukisan free.... kan?

atiqah - hanya kata2 setuju yg dapat diucapkan...

:D

eh eh. terpikir..

ko tak interview laki plak ke?

ape perasaan diorg dgn member and gf.

hehe

Orkid - anda memberi idea utk saya. akan datang!

hehehe~

:P

sbb lelaki (bdasarkan pengalaman la) esp yg baru "terikat", akan ada konflik taw.

between frens or awek.

adakah ini bmakna diorg x enjoy dgn awek sndiri? jeng jeng jeng.

awaiting ur post then. selalu singkap psl pompuan je. kali neh psl laki sket :P

Orkid - aku lelaki. so, normallah kalau bias pada lelaki. kan?

hehe.

:P

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed