(hohoho, si kucin hitam...)


Sambil me'relax'kan diri selepas paper final yang last skali petang tadi, aku cuba usha teaser utk movie Spider Man 4. Macam biasa, berita2 yang kurang boleh dipercayai selalunya cepat saja tersebar dekat internet escpecially western media. Tapi tak hairanlah sebab mereka memang suka hebohkan benda yang akan datang, kira macam tease movie-goers utk menantikan filem2 yang bakal keluar kat panggung. Akhirnya, aku yang kat sini pun dah tak sabar2 nak tunggu kemunculan filem ni. Dengar cerita jugak, kali ni Lelaki Labah-labah ni akan lawan dengan 3 villains:- Carnage, The Lizard dan paling best, villain comel, Black Cat! Hehehe... (MJ tentu jealous sebab dia takde power, takleh lawan2 macam Black Cat. Hehehe! :P)


Sebenarnya Spider Man 4 ni dah lama masuk dalam awaiting list aku sebelum Transformers 3. Sebab apa? Sebab Spiderman lebih dulu menjadi hero kesukaan aku sebelum Prime. Aku tak tau lah korang macamana, tapi aku suka si Peter Parker ni sebab mamat ni boleh dikatakan macam nerd jugaklah, tapi alih2 jadi superhero. Dapat kuasa awal2 dulu pun sebab kena gigit labah2, pastu kena berlatih pulak tu. Means, dia bukanlah manusia luar biasa, cuma orang biasa yang lembik tapi tiba2 ada kuasa ajaib. Magik wooo!


Aku suka pengolahan Sam Raimi dalam semua trilogi Spiderman. Tak kiralah 1, 2 atau 3. Kerana bagi aku, dia berjaya menonjolkan yang Peter Parker ni cuma budak kolej biasa. Bukan senang kot superhero nak berhadapan dengan masalah seperti mempunyai awek yang super duper hot seperti Mary Jane Watson, ada auntie yang penyayang dan selalu membebel dan jugak menghadapi kematian atuk dia. Tambah2 lagi, semua villain yang ada kat bandar tu dendam tak pasal2 dan tak habis2 dengan dia. Entahlah, orang lain mungkin suka superhero yang power ganas2, mampu kalahkan penjahat dengan sebelah tangan atau mempunyai gadget2 yang cool. Tapi takpe, itu hak korang masing2. Semua ada hak utk punya hero masing2 kan?


Tapi bagi aku, Spiderman sangat unik sebab kehidupan dia dekat dengan kehidupan seorang remaja macam aku. Menghadapi masalah yang hampir sama, study study study. Cuma masalah awek je aku takde. Hehe. Maybe lepas ni aku boleh try bagi labah2 gigit jari aku, mana tau boleh pegi Chancellor Hall ke, IRC ke pakai lompat2 je. Bosan2, boleh melepak minum air kotak ribena kat puncak KLCC. Kan?


Chow!


(tengok poster pun aku dah menjilat jari! nyum! nyum! cepatlah keluar....)



10 ulat gigit daun hijau:

Oh my! mmg x sabaq~! Hopefully it'll be better than the third one.

OMG!!!! Spiderman 4! Black Cat! CARNAGE!!?!

*faints dead away

AlexAlabasta - hmm, Sam Raimi maybe sucks dalam 'Drag Me to Hell'. but, he surely won't mess up with Spidey kan?

:D

hanseong - yeahhh!! noo, hell yeah!!!

wouldn't it be so cool if spidey got beaten by a woman??

heheheh! :D

ok la spiderman

eh knp ak rse aku mcm ade t'tinggal mne2 sequal spiderman ek??????


(read: ak rase transformer tetap 1st choice in my list heheh~)

Sharif John - come on man! Spidey 3 dapat kutipan kedua tertinggi dalam masa 3 hari kat US after Dark Knight bro.....

:P

Suraya i - hahaha! Transformers tu started at 2007...

Spidey started wayyyyyyyy back at 2001 cik adik.

so, kalau nak compare, let's compare with Sipdey 4.

technological changes memang normal utk mengubah dunia perfileman kan kan kan?

haha gtu eh..ok ok tgk nnt..kalo ak jtuh cinte ngan spiderman 4 mknenye mmg technology 3d n effect juge laen2 memainkan peranan penting dalam pembikinan filem. amendelah aku cakap ni.

Suraya i - takpe. aku paham... :D

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed