Dua tiga hari lepas aku cuba call kawan aku. try punya try punya try berkali kali, tapi still tak dapat. Hampes minyak angin kelapa laut afrika btul! Maki hamun aku yg memang dah berguni2 menerjah file2 depan meja yg berlambak2 nih. slalunya aku takdelah nk mengamuk2 mcm ni klau call tak masuk, habes2 gua bagi F**k sbijik, lepas tu gua istighfar. Takkan la pasal satu call x masuk pun nk marah2 ye tak?

Tapi ini kali aku betul punya geram. Dem! Pahal la susah sgt nk angkat call? Tapi gaya mcm phone dia tgh off. Ahhh, pedulik! Hati gua yg tgh panas membara ni hanya boleh disejukkan dgn memuntahkan kata2 indah sperti laknat, chilake, SDFF, ba*i la kau, pu****k dan yg sewaktu dengannya. Memang indah skali tatabahasa gua, agak2 klau mak gua dgr, dia bagi sedas seretan penyapu lidi nyiur kat atas blakang gua macam gua kena masa kecik2 dulu.
(Wuargghhh! Pakai public la setan kalau xmo org kacau!!)

Berbalik pada story asal, selepas dah pat lima belas kali gua mencuba dgn segigih mungkin, akhirnya terlucut juga frasa macho seorang lelaki bila menahan marah.

“Agaknya hp dia rosak kot. Apahal la aku emo tak pepasal nih?”

Kan macho tuh? Yela, dari marah2 membuang tenaga menjengitkan anak tekak, baek aku tahan ye tak? Mana tau anak sdara buat hal kat umah, boleh aku lepaskan nafsu amarah aku dgn mewrestling je dia! Dahlah gemok macam Po Kung Fu Panda tuh. Seyes! Dah hari2 gua training kung fu Wing Chun dgn dia. Slalunya, klau x makan penumbuk tanpa angin aku, aku bagi libasan ular kapak peringkat angin sepoi2 bahasa je. Tu hikmat ke 14 tertinggi aku sebab klau guna tinggi2 sgt, jadi arwah pulak anak sdara aku. Aku masih sayang kat dia. Kalau dah arwah, sapa nk urut aku malam2. Ogawa? Tak best! Kena pkai tangan dan jari2 gak. Baru layan!

So hari ni, lepas je presentation final aku, sempat la aku bukak YM kejap nk check kot2 ada member2 tinggal offline messages. Bukak je, nafsu amarah syaitannirajim membara balik! Aik, hidup lagi mamat nih? Boleh dan pandai pulak ko on9 YM? Aku call haram kau tak angkat!

Gua tau otak lu skrg mesti tertanya2 apa gua PM dia kan? Rilek2. Aku tak PM trus. Tapi aku call lagi skali hp dia. Kali ni kalau tak angkat memang gua keluarkan bahasa keramat gua yakni sumpahan ahli sihir macam dalam karakter Dota tuh! Dub dab dub dab dada aku menahan marah akibat kesombongan beliau, tak pasal2 aku tak dapat nk siapkan satu benda penting nih.

“Nombor yg anda dail tidak dapat dihubungi. Sila cuba ska..”

Klik! Gua letak phone! Fu*k!! Kau sememangnya manusia lan**u yg tidak mengenang budi! Pakai henpon tak reti nak jawab! F**k! aku tak faham apasal la that F word yg kluar bila aku marah, padahal 5 6 taun dulu aku tak faham pun bila senior2 kat asrama yg jenis suka ‘tibai’ budak2 laki ni slalu bila nk knal ngan adik2, pkai nama “Sakur Fakur”. Korg faham Sakur Fakur? Tak faham? Tak penah dgr? Confirmed bukan budak asrama yg ada budak lelaki. Hidup kat pulau la lu wei! Heh!

Disebabkan amarah yg melampau2, aku bukak topik YM dgn mamat ni menggunakan ayat yg sedikit menghiris jantung. Nak baca ke? Baca jelah!

Gua : Mat! Wuyoo, henpon baru call memang slalu xde line eh?
Mat : ??
Gua : Takdelah. Rasanya kalau kira brapa kali gua call lu, kumpul2 kupon, agak2 dah boleh tebus reward kat Petronas MyMesra nih! Ke kau memang tak hadir klas blajar nk angkat call?
Mat : Kau ni kenapa? PM tetiba marah tak memasal. Aku buat salah apa?
Gua : Salah tu takdelah. Tapi ko try la check hp kau. Ada tak seriban miscall aku???
Mat : ……
Gua : Wey! Apahal diam?? (hati makin menggelegak!)
Mat : Kalau hp gua ada dgn gua, for sure gua angkat la. Hp gua hilang. Kena tibai kat surau. Lu nak gua angkat call lu pkai apa? Kipas angin? Buah limau?
Gua : Yeke? (malu tahap nak hempuk kepala pkai tin pepsi!) Alamak sorry beb. Gua tak tau. So amacam? Ada chance nk jumpa balik tak. Lu pkai 95 kan? Sayang woo hilang.
Mat : Tula pasal. Nak sembur2 pun usha la dulu barang apa cerita. Ntah la. Kata member aku, dia nampak budak ni seret HP gua tu. Cari2 xde pulak jumpa budak tu. Sayang2. Memang barang nk hilang. Takleh wat apa.
Gua : Takdehal la bro. Anggap sedekah. Heheh.
Mat : Sedekah ta*k lu. Mahal kot. Bab* apa nk sedekah N95? Ish, kalau gua dpt budak tuh, memang gulai be! Gulai!
Gua : Hahaha! Sabar2. (pandai pulak aku soh sabar)


(Ooooo, henpon dia hilang dilangsaikan org rupanya... heheh! :P)

Itulah kisah gua dgn member baik gua. Dengar crita lepas tu dia ada gak ajak2 member2 aku yg lain cari budak tu. Rupanya hilang masa smayang Zohor kat KB Mall. Dia pegi surau, amek wudhuk nk solat, letak hp kejap takut basah percik kena air. Dah siap wudhuk, dia boleh pulak buat slambe pegi solat tak pick up balik hp tuh. Dah siap2 semua, baru teringat N95 baru beli tak sampai sbulan terhidang kat atas para dekat paip. Tak sempat2 doa, trus bangun usha. Memang gelabah maut la brader. Hp baru beli pkai duit saving ptptn!

Perghh! Hilang! Tak sampai 10 minit. Surau pulak tuh! Memang panas hati. Tapi bila benda nk jadi, skejap pun barang jadi.

Sabar lah ye Mat.

Agak2 lepas tu Tuhan nk bagi lesson kat aku. Lain kali bila nak marah tak memasal kat member, letak diri lu dalam kasut dia dulu. Jangan jadi mcm makhluk takde otak, naseb baek member gua tu takdela emo pulak time tu. Kalau tak, mau gaduh panjang pasal hp jer. Hampeh. Hampeh.
Takpe bro, nanti gua tolong usha henpon lagi lawa utk lu kat Low Yat. Tangan gua pun dah ketar2 nk try blackberry storm. Ada sapa2 nk follow? Low Yat? Weekend?

Mungkin btul la kata satu pepatah cina…

“Jikalau kamu aaa, kehilangan sesuatu balang (barang), sesungguhnya balang itu hilang belsama-sama (bersama-sama) nasib buluk (buruk) yg akan menimpa kamu. Oleh itu aaa, jangan belsedih hati sekilanya balang kamu hilang. Senyumlah dan nescaya nasib kamu aaa, akan ada ONG!!”



(Wa telah mewartakan pepatah itu milik wa. Lu talak pelcaya, bole yalan lor!!)

Korang percaya ke ni pepatah cina? Aku buat ayat kelakar sikit korg dah tak percaya kan? Oi, siot lar! Aku tak tipu! Oiii!

Chiow~

3 ulat gigit daun hijau:

kalo ak jdik kwn ko jmpe2 ko sumpah ak ketuk2 pale ko..
sesuke suki je maki2 die kn..
-_-"

hahaha!
this is whut made suraya 'the' suraya.
always with the big words but also a big heart in her chest..
:)
hehe. bodohkan aku? naseb baek member baik. hee!

lol..
sungguh aku ksian ngan kwn ko tu..
haha..
cpt adiahkan die..er n95 ye?
haa cpt cpt!

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed