Semalam dan tengahari ini adalah dua masa dan keadaan yang tidak jauh berbeza. Semangat sudah hilang tidak mahu timbul-timbul. Tak buat apa-apa pun rasa macam bersalah dan serba tak kena. Harap petang nanti tolonglah ada seruan kedamaian datang sebentar menjengah hari.

Balqis ni antara bloggers yang paling cepat faham maksud penulisan aku. Or should I say craps that I'm writing on my blog? Tag ini pun mujurlah dia cakap ada tag datang. Aku tak sedar pun dia tag aku. Maybe sebab blog dia satu post, satu page. Jadi aku terlepas pandang post yang sebelumnya. Jangan risau, aku dah baca balik semua. Maaf.

Balqis mahu aku cari folder foto ke-8 dalam komputer usang aku ini, lepas itu pilih gambar ke-8 dan tuliskan cerita yang tersirat di sebalik gambar itu. Seterusnya, tag lagi 8 rakan bloggers lain.

Ini gambarnya:




Ini ceritanya:

2009. Malam sebelum kami generasi Informasi Teknologi (IT) Informasi Sistem (IS) menghabiskan hujung minggu di Melaka. Waktu itu semua tengah berserabut dengan latihan industri. Jadi Alternatif untuk mencari ketenangan selain Kuala Lumpur ialah ke Melaka. Dan malam itu sebelum bertolak beramai-ramai, kami bermain futsal di Kelana Jaya. Gambar ini waktu sudah habis main dan tengah melepak makan di sebuah restoran Melayu yang aku sudah apa nama dia.

Tapi di sini ada jual Shi Sha. Kat sinilah first time aku try bendalah tu.


Ini orang yang aku tag:

1) Mum
2) Nisha Little Nook
3) Dandelinoid (kalau kau masih baca blog aku)
4) Fauzan Abdullah
5) Suraya
6) Rahmah
7) Keane
8) Remy (tak mahu gambar Jenny Haze!)

Moga hari kalian tidak serba salah seperti aku.


2 ulat gigit daun hijau:

wah, Balqis paling cepat faham penulisan dalam blog aku!

terima kasih! :)

nanti saya baca lagi ye, baru baca secara rambang saja. :D

BalqisShafiqa - =)

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed