Okey, baru 2 hari lepas aku menghabiskan siri Adamaya. Well, biasalah Melayu bila ada drama baru, semua akan cakap ini yang terbaik, itu yang paling best. Tapi bagi aku drama ini bolehlah, tak banyak pun clise yang aku tak jangka.

Maya akan kembali pada Adam dan they will live happily ever after. Terlalu biasa. Jauh sekali kalau nak dikatakan lebih hebat dari Nur Kasih. Dan ramailah juga yang mengatakan Lisa Surihani ni cun lah, comel lah, cute lah, apa lah. Tapi bagi aku itu semua watak. Watak mampu mengubah persepsi. Adam? Well, sebelum ni siapa yang kenal Sein kan?

Semua sebab watak saja. Harus diakui, itu sajalah pool konsep drama dan filem Malaysia. Aku tak kata 2 drama ini hampeh, tapi sekurangnya mereka ada usaha untuk keluar dari kepompong drama hantu, jembalang, makhluk asing dan super hero yang bodoh kaw-kaw sat! Satu pujian jugalah untuk mereka.

Aku tak minat nak menulis pasal drama. Sebab aku lebih suka komen pada pelakonnya(?). Physically, Lisa Surihani still tak mampu nak challenge Diana Danielle kot. Fakta. Lihat gambar. Ukuran JPJ ini dibuat atas dasar fizikal sahaja dan bukan faktor-faktor lain.


(comel? lawa? ada shape? lihat bawah...)


(booommmmm!!! kapow!!! lisa surihani kalah semata beb....)


Samalah juga halnya dengan Hyunah 4Minute yang bersuara baby umur 4 tahun walaupun dah berumur 18 tahun. Mula-mula aku ingat dia ni bolehlah challenge Tae Yeon aku(?) dari segi kecomelan dia. Tapi sayang setrilion kali sayang, Hyunah sekadar mampu melihat bayang-bayang Tae Yeon saja kalau dalam race keta. Kena tinggal 3 tiang letrik kot jauhnya.


(hot? comel? seksi? lihat bawah sekali lagi....)



(booooommmmmmmm!!! dusyummmm!!! kapowww!!! Tae Yeon menang dari semua aspek. Bijak (contradict Hyunah), Comel dan Hot (lebih banyak dari Hyunah), Matang (jauh sangat dari Hyunah), Seksi (malas nak komen lebih-lebih))


Jadi jangan cepat gelabah nak claim itu paling best, ini paling lawa, itu paling comel. Memanglah semua ada hak dan pendapat individu sendiri, jadi ini pendapat aku. Terpulanglah.

p/s: aku lebih suka Tae Yeon yang comel, bukan seksi. nak tengok seksi, tengok Run Devil Run. maaf Hyunah, good try!


5 ulat gigit daun hijau:

tae yon saje!;P

Farhah - haha! :P

lisa lebey muka dea lebey kpd melayu sket.

ala DD tu mix.tk lawa la.

eh
tu bg pendapat i la :P

Sharifah - haha. terpulang. semua ada pendapat masing-masing.

weeeee!!

lisa lagi lawa la..hidung mncung bibir halus..DD tu lawa tp lisa lagi lawa

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

ulat rajin

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed