(Couple membawa hingga pelamin... bg aku, indah~)


Ini satu pilihan ke?

 

Sebenarnya post ni aku nk dedikasikan pada sorg member aku yg skrg ni tgh buat dentistry kat Medan, Indonesia. Maaf ya Mas, agak lambat sikit post ni nk kluar. Actually, dia bertanyakan pendapat aku tentang pilihan seorg lelaki berkaitan tajuk di atas, yang mana aku tak mungkin dpt conclude utk semua lelaki.

 

Tapi aku akan berkata mengenai apa yg aku rasa dan kalau korg rasa aku tipu, aku tipulah tu. Ngee…  :P

 

Baik, bagi aku kalau ingin dipandang dari sudut nk tayang2 GF kat member2 yg solo, sudah pastilah pilihan lelaki adalah choice yg kedua, yakni…

 

“Kau tengok aku bro. Aku xdelah hensem sangat, tapi awek aku phoojaan Malaya kot!” sambil mendengus2 nafas dan menkontrol loobang hidong yg kembang kuncup umpama gajah afrika lagaknya.

 

Well, secara logik akal manusia normal pun, kau memang deserve la walaupun muka kau longkang (ooopss!!), tapi kalau kau boleh dpt GF yg melecun, maknanya kau boleh di’respek’ la dari segi itu. Kau adalah homo sapien yg mendapat Princess Amidala misalnya, awek pujaan galaksi, sudah tentulah kau bangga bukan?

 

Anakin skywalker pun of course salute la kat kau!



(definisi cantik, manis, cute, sweet adalah perkataan… hati yg mentafsirkan~)

 

Dan kadang2, memang ini yg dicari oleh sesetengah lelaki, Kebanggaan. Sebab apa? Banyak! Salah satunya, self esteem. Jangan kata tak terdapat lelaki yg offended bila member2 dia couple, and of course utk dptkan kebanggaan tu, he’ll soon be starting to compare of what he has with his friends’. Maknanya, lelaki spesies ni akan berusaha utk dptkan sesuatu yg lebih baik dan lebih cantik dr orang lain, utk kepuasan diri dan utk rasa lebih confident to mingle dgn komuniti he’s been living with.

 

Mungkin juga conformity, tapi lebih ekstrim mungkin…



(ego lelaki sukar dikawal… biar ia bebas, ia akan jinak~)


Pilihan yg pertama, iaitu BF hensem tahap belalang kaktus, umpamanya Robert Pattinson (hero citer Twilight) atau contoh umum, Keanu Reeves (aku hempuk jugak kang sapa x knal!), couple dgn awek atau GF yg bermuka ‘sedih’.

 

‘Sedih’ = tak berapa melecun laa…

 

Well, terdapat byk jugak kemungkinan aku rasa. Mungkin lelaki tu kurang keyakinan utk cuba memilih yg lebih baik, atau mungkin juga prinsip hidup dier memang mcm tu…

 

“Korg kata awek aku muka kuali? Yeke? Takpe. Aku tak kisah. Kuali cantik bagi aku. Seni…”

 

“Err………” (jaw jatuh sempai ke lantai!)

 

Hmm, atau mungkin juga GF yg dia ada skrg adalah satu platform atau spring loncatan utk lelaki itu sebelum mencari GF yg lebih baik. Gf yg dia ada skrg adalah list ketiga beliau, walhal target sebenar beliau mungkin ialah list yg ke 20 nti. Siapa tahu?

Walaubagaimanapun, kemungkinan2 serta segala hipotesis di atas hanya wujud dgn keadaan berikut;

 

Pembolehubah Dimalarkan     : Awek2 mempunyai akaun bank yg sederhana, iaitu   tidak terlalu kaya, dan tidak juga tahap mengemis. Maknanya, awek yg sedang2.

      Pembolehubah Dimanipulasi   : Tindak tanduk si BF.

Pembolehubah Bergerakbalas : Jangka masa couple sbelum gaduh n etc etc.

 

Tetapi jika GF mempunyai jumlah kad kredit yg sama tebal dgn kamus dewan edisi ke doblas atau bilangan not2 biru dan purple yg melimpah ruah ke dalam pinggan klau terjatuh masa makan kat café, segala possibility di atas x boleh diambil sebagai rujukan yg sah, benar atau sewaktu dengannya.



(duit bukan penyelesaian pada semua masalah...)

Sebab???

 

GF yg mempunyai poket tebal atau kantung yg sentiasa penuh harus dikenakan exception yg kalau nk explain kat sini, baek aku wat thesis bertajuk “Apa Sahaja Asal Kaya.”

 

Hahahaha!

 

Tapi, tak semua lelaki mcm tu sebenarmya. Ada yang ikhlas, cantik atau kurang cantik, itu soal kedua. Asalkan berbudi bahasa, pandai mengambil hati atau tahu menjaga batas pergaulan.

 

Well, dunia ni macam-macam. Utk generalize sifat dan refleksi lelaki pada wanita, saya bukan orgnya utk memberi jawapan 100% tepat dan complete.

 

Tapi sentiasalah percaya bahawa agama dan pengalaman mengajar kita dgn memberi petunjuk2 utk kita membuat pilihan yg terbaik. Kesilapan membuka ruang utk kita memperbaiki diri, merevolusikan pemikiran dan melihat dunia dari sudut ygt berbeza.

After all, kadang2 Cinta tetap datang walau tanpa diundang~ :)



(bidadari? layak kah kita??)


p/s: serius sgt ke post aku ni? Hmm…

 

credit to :

http://blog.mohdalhafiz.com/ 

for the nice photos~

2 ulat gigit daun hijau:

hurm.... nice post.. good opinion.... but yeah! kecantikan tu mmg subjektif..susah nk kata.. pandangan org berbeza kn.... papepon,everything must back to basic... klu harap muka lawa or handsome but attitude xde,xleh gak... biarlah seiring. baru sumenya indah kan??.. hihiih... nway,thanx..

p/s:firdaus,kawan awk tu kat jakarta tau.. bukn kat medan.. hihihhi..

yeke?

hehe, lupa dah..

yg pasti, sy tau awak kat indon. which part of indon? not really remember...

yeah, attitude harus berlari selari dgn kecantikan~

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed