Dua tiga hari ni kepala aku sakit gile. Tak taulah kenapa. Maybe selalu kena hujan bila balik keje. Aku stay agak jauh dari KLCC, dan dalam perjalanan balik, berbagai onak dan duri aku lalui (cheewaahhh!). Hujan memang dah selalu sangat, sampai kadang2 aku dah tak cover dah kepala aku bila hujan.


(hujan hanya best pada pagi sabtu dan ahad. bila dtg ngan pakej lengkap selimut lapuk + bantal yg enak digomol2 seumpama kucin parsi..)


Aku biarkan ia menitis membasahi rambut yg berjurai. Wakaka! Ayat mcm mende… 


Blah la wei! 


Tapi  2 3hari ni, antibody aku tak berapa nk berfungsi rupanya. Dalam dua hari lepas, kena hujan sket je, kepala dah denyut2. adeyh! Sengal2 mengigit-gigit urat saraf otak serta medulla oblongata menyebabkan aku trus terbaring kat atas katil bila sampai ke rumah. Aku nk layan CSI pun dah xde mood… adoiii!! Pening!!


(antara sebab gua minat giler babash kat csi miami.. hihi! biler le citer polis mesia 
nk amek diana danielle jadik inspektor?? whoaa... tangkap sayer! tangkap sayer! :P)

Tengah-tengah dok pening kepala…


Trett!! Trett!! Phone pulak bunyi. Lagu everything u want dr train menderu2 membingitkan telinga. Arghhh, sapa kacau aku malam2 ni? Office hour aku tamat sebaih saja aku melangkah kluar dari Tower 2 KLCC, aku memang tak layan call2 lepas office hour neh..


“Matpi, macamana ek plan kita nak pegi Melaka tu? Berapa orang dah confirm? Schedule dah setel?” Ojan bertanya dgn rakus umpama boss yg memang budget dia akan lari giler2 klau file2 tu tak siap… hehe.


Dan aku dengan pantasnya teringat file2 yg berkaitan ngan trip ke Melaka tu semua aku save kat desktop office. Aiyak! Otak aku mula ligat berpusing utk mengklentong Ojan dgn ayat2 yg dah disusun kaw2 punya. Tapi otak tak jalan beb. Idea2 baek otak geliga Sidek Segaraga tak mau kluar bila tgh pening2 mcm ni. Akhirnya…


(whoaa!! makang baby!! ko x buat lagi ek apa aku soh ko wat??!!)


“Jan, sori jan. aku tak buat lagi beb pasal schedule tu. Pasal confirmation budak2 ni pulak, semua file tu ada kat desktop office. Aku lupa bawak balik. Nti aku update balik ngan ko eh Jan? sorry bro…”


Aku buat ayat2 syahdu sebelum kena sembur ngan Ojan. Hehe! Naseb baek Ojan tak hot! Wahahaha! Tapi aku pastikan jugak, esoknya trus aku siapkan plan schedule tu. Pening wey rupanya nk adjust vacation plus gathering utk 30 orang ni. Masing2 nk enjoy cara sendiri… akhirnya, dengan kuasa veto yg ada pada aku, aku reject je mana2 idea yg agak2 sewel n plan aku punya vacation sendiri. Ngee3x! :P



(gua dah reject idea lu! apahal?? tak puah hati?? nk gado?? gigit tinga kang...)

3 ulat gigit daun hijau:

uiks!! mane ade!! ko tipu!! mane ade! mat pi tiiippoo!!!

weyh..ade ke?? aku mcm tk ingt sgt je..heheh :D

This comment has been removed by the author.

haaaaaaaaa!
tambah lagi sorg jadi 31...
hahahaha...
musti lagi pening pemegang kuasa veto...

daun hijau

daun hijau

ilustrasi pensil & cinta

Projek ini sudah lama aku rancang, tapi hingga saat ini baru diberikan sedikit kekuatan, ruang dan masa untuk benar-benar merealisasikannya.

Baru saja bermula, InsyaAllah sedikit demi sedikit projek ini akan aku usahakan dan sampai waktunya nanti, akan aku dedahkan secara umum matlamat dan hasil sebenar projek ini pada sahabat, kawan dan rakan-rakan bloggers.

Ianya projek yang ringkas, tapi amat sangat bermakna untuk kersani. Harap kalian sabar menunggu.

kira ulat

kroni ulat hijau

ulat hijau

tiga

tiga

rendam

rendam

sembang ulat


ShoutMix chat widget

pustaka ulat

FEEDJIT Live Traffic Feed